Bemutatkozik a Vállalkozásfejlesztés szak
Projektmenedzsment, innováció-módszertan, vezetői üzleti kommunikáció, szolgáltatásmarketing. A Vállalkozásfejlesztés mesterszakon a már megszerzett gazdasági és pénzügyi alapismereteket van lehetőség specializálni és magasabb szintre emelni. A cél olyan szakemberek képzése, akik képesek megtervezni egy vállalkozás közép- és hosszútávú jövőjét, elemezni a meghatározó döntéseket befolyásoló tényezőket, valamint az adott vállalkozás pénzügyi helyzetét, környezetét és annak trendjeit. A Károly Róbert Karon induló Vállalkozásfejlesztés mesterképzést Dr. Tóth Eszter főiskolai docens, valamint Bencsik Márta hallgató mutatja be.
Képzési szint: mesterképzés
Képzési idő: 4 félév
Milyen előképzettségre van szükség ahhoz, hogy valaki jelentkezhessen Vállalkozásfejlesztés szakra? Mi mindent tanulnak a Vállalkozásfejlesztés szakos hallgatók? Mivel egészíti ki a mesterképzés az alapszakon megszerzett ismereteket?
Tóth Eszter: A Vállalkozásfejlesztés mesterszakra főiskolai vagy egyetemi diplomával lehet jelentkezni, lehetőség szerint olyan megszerzett végzettséggel, ahonnan az előírt számú kreditet el tudja fogadni az egyetem.
A szakon igen sokrétű tudást szerezhetnek a hallgatók. Tanulnak többek között vállalati stratégiát, pénzügyi elemzést, pályázat- és projektmenedzsmentet, vezetői üzleti kommunikációt, vezetői számvitelt és üzleti tanácsadást. A képzés gyakorlatorientált, az alapszakon megszerzett tudást a valós gazdasági életbe kívánjuk beilleszteni.
Meg kell említenem, hogy kiemelten fontosnak tartjuk e szakon történő oktatás során, hogy a hallgatóink több önálló és/vagy csoportos projektmunkát készítsenek, melyek a gyakorlati tudásukat rögzítik és mélyítik – ez mindenképpen magasabb követelmény az alapszakon tanulókhoz képest.
A képzés elérhető a gyöngyösi campuson angol nyelven is. Mivel napjainkban már elvárás ennek a nyelvnek a minimum alapszintű ismerete, nagyon komoly versenyelőnyre tehetnek szert azok a hallgatók, akik bevállalják, hogy nem magyar nyelvű képzésen szereznek diplomát.
T. E.: Igen, jól látod a helyzetet, mindenféleképpen komoly versenyelőnyt lehet szerezni egy olyan diplomával, amit a hallgató nem az anyanyelvén szerez. A tantárgyak angol nyelven történő tanulása során a gördülékeny nyelvhasználat mellett a gazdasági szaknyelvet is elsajátítja, köztük azokat a terminus technicus-okat is, amelyek helytelen használata félreértést okozhatna egy-egy angol nyelvű üzleti tárgyalás során.
Kiknek érdemes a diploma megszerzését követően további két évre beülniük az iskolapadba? Milyen pozíciókat töltenek be a Vállalkozásfejlesztés szakon végzettek?
T. E.: A kérdés jó, a válaszom egyszerű: mindenkinek érdemes iskolapadba ülnie és továbbtanulnia. Gazdaságunk természete állandóan változik, a világ szinte minden történése hat rá, s ehhez a változáshoz kell a vállalkozásoknak is igazodniuk. Fejleszteni kell azokat, hogy naprakészen tudjanak a különböző pénzügyi helyzetekre reagálni.
A szakon végzettek megállják a helyüket a kis-, közép- és nagyvállalatok berkein belül egyaránt. A kisvállalatok esetében minden munkaterületre rálátnak, és a vezetői szintű feladatok többségét – egyéni beállítottságtól függően – el is tudják látni. A nagyobb vállalatok esetében a feladatok megosztottabbak, de többek között pénzügyi, beszerzési és ellátási területeken is el tudnak helyezkedni. Egy nálunk tanuló jó szakember átlátja a vállalaton belüli és annak életére ható, vállalaton kívüli összefüggéseket, valamint képes a jövő keresletére összpontosítani – két szóval: vállalkozását fejleszteni.
Miért döntöttél úgy, hogy Vállalkozásfejlesztés mesterszakon folytatod a tanulmányaidat az alapszakos diplomád megszerzése után?
Bencsik Márta: Miután elvégeztem a Pénzügy és számvitel alapképzési szakot, hiányérzetem volt. Hiányzott a tanulás. Mivel mindenképp szerettem volna folytatni a találmányaimat, egy másoddiploma megszerzése helyett a mesterképzésre esett a választásom. Azt gondolom, hogy a magasabb szintű tudás megszerzése csak a javamat szolgálhatja. A Vállalkozásfejlesztés szakot az oktatott tárgyak és a képzéssel betölthető munkakörök megismerése alapján választottam.
Azt kaptad ettől a képzéstől, amit vártál?
B. M: Már az alapképzés során láttam, hogy itt az egyetemen az oktatók olyasfajta tudást adnak át nekünk, amik biztos alapot nyújtanak a munka világában. Ha valaki valamilyen területen tehetséges, akkor segítenek abban, hogy még jobb legyen. További fejlődésre adnak lehetőséget a tanulmányi versenyek, melyeken összemérhetjük tudásunkat más egyetemek hozzánk hasonló szakos hallgatóival. A felkészülésben is mindig számíthatunk az oktatóinkra. Segítenek, hogy kihozzuk magunkból a maximumot.
Mivel mindig is szerettem kutatni, alaposabban elmerülni bizonyos témákban, ezért úgy döntöttem, hogy indulok a campus által meghirdetett Tudományos Diákköri Konferencián. Ez ugyan többletmunkát igényelt, de az általam elért kiváló helyezés nagyon jó visszajelzés volt azzal kapcsolatban, hogy megérte.
Mik a terveid a végzést követő időszakra?
B. M.: A Vállalkozásfejlesztés szakon frissen szerzett ismereteimet, alkalmazni szeretném a munkahelyem, segítve annak sikerességét. Hiszem, hogy megfelelő szakmai alapokkal a munkahelyemen fellépő problémákat meg tudom oldani.
A Vállalkozásfejlesztés mesterképzésről további információk ITT találhatók.